tisdag 31 juli 2012

Dagliljor

Idag har vi haft ett trist väder. Så fort jag kommit ut har det kommit ett nytt skyfall. Så har det i alla fall känts. Det känns som om vädret inte riktigt kunnat bestämma sig. Ena minuten har solen skinit och nästa har det varit skyfall och så har det växlat hela dagen.

Hur som helst nu är det dagliljornas tid. Tyvärr tycker de inte om det väder vi har. Dessa rejäla regnskurarna som kommer flera gånger om dagen förstår blommorna så de inte blir fina. Framförallt har jag märkt att de i gult ser värst ut. De ser helt förstörda ut av regnet. De i andra färger har inte blivit lika fula och de som idag såg hyfsade ut har jag fotat. Nedan följer bilder på några dagliljor som blommade idag och som inte var helt förstörda av regnet.
Hemerocallis 'You and Eye' x 'Crazy Ivan'
Hemerocallis sp. (det är en korsning som jag skaffat from Anette Nilsson men tyvärr saknar jag vilka som korsats)
Hemerocallis 'Ondine' x 'Bali Watercolor'
Hemerocaallis 'Buffy's Doll'
Hemerocallis 'Court Magician'
Hemerocallis 'Her Majesty's Wizard'
Hemerocallis 'Neyron Rose'
Hemerocallis 'Raspberry Candy'
Hemerocaallis 'Red Step Ahead'

6 kommentarer:

Renate sa...

Det var minsann vackra dagliljor du har.Mina hade inte heller finkläder på sig idag.Moon Madonna såg helt förstört ut,tog inga bilder idag.Njuter av dina istället.

Veronica sa...

Skyfall eller inte!! Vackra är de! Man undrar ju vad som hänt med vädret? Juni var ju den kallaste på över 100 år och nu är det säkert samma sak med juli oxå! Vi får hoppas på en underbar sensommar :) Hoppet är det sista som överger en...........

Blomkärringen sa...

Så många fina dagliljor du har! kan inte ens välja vilken jag tycker är snyggast! Här har det mest varit mulet och uppehåll, hoppas på bättre väder för dej i morgon.
Ha det bra!
Inger

Helens trädgård sa...

Trots regnet är dina Dagliljor väldigt vackra.
Vi får hoppas på mer sol i augusti.

Ha det bäst!

Alen Trädgård sa...

Jättefina dagliljor du har! Nä detta vädret gillas inte av varken dagliljorna eller mig;( Det är så himla synd attdet är så många blommor som helt förstörs av allt regn:( men det måste ju vända någon gång så att vi i alla fall får en underbar sensommar/höst;), säger som Veronica hoppet är det sista som överger en...
Ha det gott/Monne

Livsnjutaren sa...

Underbara Dagliljor. Jag har lovat mig själv att köpa ett antal nya varje år nu. Kan verkligen inte få nog. Kikar vidare hos dig/ Fia