fredag 22 oktober 2010

Blommig fredag - Motljus

Då var det fredag igen och dags för veckans blommig fredags inlägg. Denna vecka är temat motljus. Jag har varit ute och tagit några olika bilder mot ljuset.

De två första bilderna har jag tagit i skogen i samband årets två sista svamppromenader. Det har blivit en hel del svamp plockad i år och det känns bra att ha inför kommande månader.

De två sista bilderna är från min trädgård, i stort sett från samma plats. Båda bilderna har jag tagit under denna vecka så som ni ser har det varit en stor förändring i vädret. Visserligen finns snön kvar även idag men jag räknar med att den försvinner idag och i helgen ska det bli regn.

Titta gärna in på Katarinas blogg Roses and Stuff, så får ni se mer blogginlägg på temat motljus.

Nästa veckas blommig fredags tema blir vatten så nu får jag börja fundera på vad jag ska hitta på med detta temat.











15 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

God morgon :) Härliga motljusbilder och så skönt att se solen ;) efter nattens oväder. Vi har inte fått snö men fick storm och regn istället. Läste att solen skall titta fram idag och kanske jag hinner njuta av lite motljus naturell i eftermiddag.

Ha en skön fredag :)

Mia sa...

Och plötsligt kom snön och förvandlade hela trädgården. Vilken skillnad det blir på en gång. Men skamligt nog tycker jag din snöbild ser vacker ut. Något fel med mig kanske, men jag gillar snö :)

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

God morgon Kerstin. Dina soliga bilder kommer väl tillpass den här ruggigt kalla dagen.
Snöslask igår, usch.
Vi ses i morgon!
Ha det gott
Birgitta

Unknown sa...

Vilka härliga bilder! Kul att se din trädgård i större perspektiv också:) Den ser så fin ut.
Ha en trevlig helg,
Charlotta

Alen Trädgård sa...

Helt underbara bilder;) säger som Birgitta, vi ses i morgon:)) Ha det gott/Monne

Laila sa...

Hej!
Tack vare Blooming Friday har jag hittat hit till din blogg och sett mig omkring. Vi har bloggat ungefär lika länge och har ungefär samma problem och glädjeämnen (nåja, sork har vi tack och lov inte) men du har mycket fler blommor och kunskaper om frösådd också vilket jag gärna vill lära mera om! Nu har jag satt upp mig som följare.
Ha det gott!/Laila

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Kerstin så fint och det är verkligen mot ljuset. Det är ju jättesvårt att få bra tycker jag, du har lyckats. Ha en fin helg/ Tyra

Gela sa...

Visst är världen vacker även i motljus. Tycker mycket om den första skogsbilden. Här hos mig kom snön inatt också. Tid att få in det sista som skall skördas/Gela

Monica sa...

Soliga bilder piggar upp i dag när snön har fallit...
Tjing
Monica

Allers Trädgård sa...

Roligt att se din trädgård i två skepnader. Tänk så mycket lite snö kan göra!
/Stina

Eva Linnea sa...

Fina motljusbilder och "kul" med de två bilderna före/efter snöfallet.
En skön helg önskar Eva Linnea

Merja sa...

Vilka kontraster från ena dagen till den andra. Även vi har ett tunt lager av snö idag...hoppas den är borta i morgon:)

Katarina sa...

Så vackert när solen bryter igenom!

Ha en bra helg!

Margot sa...

Mycket vackra bilder!
Ha en trevlig helg!
Margot

Gunilla sa...

Jättefina bilder med motljus.
Ja ena dagen är det grönt dagen efter vitt det är verkligen växlande.

Ha en fin fortsättning på veckan
Hösthälsningar
Gunilla