fredag 29 juni 2012

Äntligen lite sommarkänsla

De senaste två dagarna har vi äntligen fått lite sommarkänsla. Temperaturen har nått över 20 grader. Igår var det sol mestadels av dagen men idag har det varit mulet och blåsigt på eftermiddagen men det var ändå sommarkänsla tycker jag för vindarna var ljumma så det räckte att ha en t-shirt på sig. Idag har jag haft mitt eftermiddagskaffe på trappan och det har jag bar på sommaren. Där sitter jag nämligen bara när rosorna blommar för det är där jag nu har en underbar rosdoft. Även detta har väl bidragit till att jag äntligen fått lite sommarkänsla.

I trädgården har det börjat blomma mer och mer. Visst blommar det mycket rosor nu men även annat tar fart och blommar mer och mer. Luktpionerna börjar komma igång nu och likaså en del av mina klematisar. Här kommer lite bilder med olika växter (inte rosor de kommer i ett särskilt inlägg här på bloggen) som blommar i min trädgård nu.
Paeonia lactiflora 'Shirley Temple'
Paeonia lactiflora 'Edens Perfume'
Paeonia lactiflora 'Inspecteur Lavergne'
Clematis 'Love Jewellry'
Clematis 'Margaret Hunt'

Clematis 'Niobe'
Aster alpinus, alpaster
Meconopsis 'Lingholm', blå bergvallmo
Wisteris sinensis 'Amethyst Falls', blåregn - denna blommar för första gången och därför är denna blomman lite extra rolig

1 kommentar:

Eva Linnea sa...

Fantastiska fikapauser du måste ha på din trappa. Oj, vad det måste finnas mycket som doftar i din trädgård nu.
Varma sommarhälsningar från Eva Linnea