tisdag 5 juni 2012

Villa Blomqvist i Öjaby, Växjö

Igår var jag och tittade på en trädgård i Öjaby, ett av villaområdena i Växjö. Det var Anette och Anders Blomqvists trädgård. Trädgården gav en riktig känsla av lugn och harmoni. Där fanns en stor damm och flera andra vattendrag som porlade och gav denna otroliga känsla av lugn och ro. Växterna passade verkligen in och ledde till att känslan av lugn och harmoni ökade. Det är verkligen en trädgård som är helt annorlunda från min egen. Fast samtidigt är det en sådan trädgård som ger en sådan känsla som jag skulle önska att åtminstone något hörn av min trädgård kunde ge.... fast det gör inte min trädgård. Men, men man kan inte få allt här i livet.

Hur som helst, jag är glad att jag fått se Blomqvists trädgård. Den var mycket sevärd och eftersom den ingår i de trädgårdar som visas under Drömrundan hoppas jag att många tar chansen och besöker den.

Här kommer några bilder från gårdagens besök. 








2 kommentarer:

Camilla sa...

Mysig trädgård.

Eva Linnea sa...

Hej Kerstin! Fy på mig som inte kom i väg på Drömrundan i dag. Planerna ändrades tyvärr snabbt när jag kom ner till Växjö i morse, och då föll mitt planerade besök hos dig alldeles bort. Vi ses snart ändå hoppas jag.
Kram från Eva Linnea