tisdag 2 augusti 2011

Clematis igen...

Nu har vi en varm och skön sommar igen. Fast jag måste medge att det är lite väl varmt för trädgårdsarbete men det räcker att jag sysslar med det lite på morgonen och sedan framåt kvällen. Det är framförallt ogräsrensning som måste fixas. Resten av dagen får ägnas åt annat, som idag städning av källaren och sedan en Harry Potter film, nummer 7, Dödsrelikerna 1. Dottern är som förhäxad av dessa filmer. Hon tycker de är så spännande och bra. Hon lever sig in helt och fullt i denna Harry Potter värld.

Just nu är det mycket som blommar i trädgården, bland annat visar sig klematisarna från sin vackra sida. Det är svårt att få nog av klematisar. Jag vet att jag visat bilder för bara ett tag sedan men här kommer några nya bilder på några andra klematisar.

'Niobe'
 'Reiman'
 'Jan Fopma'
 'Negritjanka'
 'Roguchii'
 'Ernest Markham'
 'Medley'
 'Vostok'
 'Viola'
 'Etoile Rose'

7 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

VILKEN BLOMSTERPRAKT.Clematis är tacksamma växter.Ska nog köpa några fler kanske senare i år eller till våren.

Alen Trädgård sa...

Riktiga snyggingar allihop och jag håller med dig det är svårt att motstå klematisar när man ser en sort man inte har;)) Ha det gott/Monne

Mias Trädgård sa...

Vilka härliga bilder! Jan Fopma såg väldigt intressant ut! Tack för kommentaren på min blogg! Ska jag skicka en stickling när värsta värmeböljan lagt sig? :) Mia

Mias Trädgård sa...

Kul, Kerstin! då grejar jag en stickling, bara det inte är så varmt att den kokas i paketet! :) Mia

Tiina sa...

Så jättevackra,dina klematiser<3 Ha det gott.

Eva Linnea sa...

Jag får konsultera dig när jag ska planera min häck ut mot gatan. Har så smått börjat plantera klematis som ska få klänga bland "döda" tujor och levande idegranar. Det ser förskräckligt ut nu men det kommer nog att bli fint så småningom.
På fredag åker jag till Stockholm efter drygt 6 veckor här nere. men snart är jag tillbaka igen! Kram

Laila sa...

Fina klematis! Skulle vilja ha hur många som helst! Även mina barn (dvs barnbarn) är förhäxade av Harry Potter, flera av dem har slukat alla böckerna och säkert sett flera av filmerna. Intressant nog verkar inte Potter stimulera till lekar, när alla Potter-barnbarnen kommer hit leker de snarare Robin Hood.
Ha det gott!/Laila