lördag 26 maj 2012

STASS växtmarknad

Idag har vi i STASS arrangerat vårens växtmarknad. Det blev en mycket lyckad tillställning med 20 olika säljare och en hel del köpare. Vi var i år på en ny plats så det var inte lika trångt och det fanns plats till många besökare med bilar och det behövdes verkligen så det var tur att vi bytt plats.

Det som var ett riktigt orosmoln var det utlovade vädret Klockan 13 skulle det börja regna och det skulle enligt prognosen hålla på hela eftermiddag med kulmen vid femtiden med åska. Detta väder såg vi över huvud taget inget av. Det ordnar sig säkert, jag tänker inte på det. Det blir det väder det blir.i hade växlande molnighet hela tiden och inget regn. Det var ett alldeles perfekt väder för att ha en växtmarknad. Tala om att ha tur. Det var riktigt bra att det inte blev i enlighet med prognoserna idag. 

Jag tog chansen innan det kom så mycket folk och fotade lite. Det hade redan då börjat komma besökare men framför allt var det säljarna som fick gå runt och handla innan det var dags för den riktiga försäljningen klockan 14.00.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Ja det var en hellyckad dag!

Lena/isklockan sa...

Kul och intressant det ser ut.

Kram

Eva Linnea sa...

Det var kul att vara där. Linnea & söner har planterat i dag. Jag är (tyvärr) i Stockholm, så jag ska plantera när jag kommer ner nästa gång. Nu måste jag nog utöka mina rabatter en bit, så jag får plats.
Vi ses den 6/6.
Kram från Eva Linnea