måndag 28 maj 2012

Buskpionerna är igång

Nu har mina buskpioner börjat blomma. Visst finns det några som ännu inte kommit igång men tre blommar fint nu. Buskpioner är verkligen vackra. Det blir bra med lite svalare väder de närmaste dagarna för annars går blomningen över för fort. Fast jag vill ju inte ha någon frost och tydligen har de idag varnat att det kunna bli frost ner på småländska höglandet. Fast Växjö tillhör ju inte småländska höglandet så jag tror nog att jag klarar mig (eller rättare sagt min trädgård). Jag hoppas ju att de ska blomma även till nästa helg då Drömrundan startar.

Just nu är det mycket kämpande för att få min trädgård i ordning inför helgens öppen trädgård, Drömrundan. Det känns som om evenemanget bara blir större och större. När jag idag körde hem från dotterns träning så var det reklam för Drömrundan på den stora tv-bilden med reklam som är vid Oxtorget här i Växjö. Det känns som att min trädgård inte riktigt platsar i ett så stort evenemang som Drömrundan börjar bli. Jag blir lätt stressad av allt som behöver göras innan helgen och jag måste ju hinna jobba och fixa alla vardagssysslorna också. Det får bli som det blir.

Här kommer bilder på de tre som blommar nu, snygga eller hur.


 

4 kommentarer:

Berit sa...

Klart din fina trädgård platsar i drömrundan!!Underbara pioner får de då se:)
Ha en underbar dag!!

Alen Trädgård sa...

Verkligen underbart vackra! Visst är det mycket innan en öppen trädgård men jag känner också lite att "det får bli som det blir" jag orkar ju inte att få det perfekt:) Har ju inte sett din trädgård irl, men av bilderna att döma så platsar du mer än väl in i Drömrundan:) Ha det gott/Monne

Unknown sa...

Hej!
Hittade hit via Trädgårdsbloggar på Fb och du har det verkligen fint ;)
Härliga buskpioner du har, är själv lite svag för dessa och har en sort som jag ärvt och som äntligen verkar trivas men jag vet inte vilken sort det är... Du kanske vet?
Bilder finns på Fb och på bloggen.
Ha en fin kväll och lycka till med Drömrundan!
Kram Allis

Skaparglädje sa...

Så fina buskpioner. Jag har en ljusrosa och en vit.
Lycka till med Drömrundan i helgen!