lördag 3 mars 2012

Pelargonerna klara

Idag blev jag äntligen klar med att klippa ner och fixa till mina pelargoner. I alla fall de jag har under lampor i källaren. Det står några ute i garaget också (de som inte fick plats i källaren) och de har jag kvar att fixa men det får vänta till nästa vecka.

Jag har hållit på med detta under den senaste månaden men jag har inte lyckats bli klar förrän idag. Det känns så bra. Förhoppningsvis kommer de gamla igång och börjar spira och alla sticklingarna som står under en annan lampa kommer förhoppningsvis att gro.
Sticklingarna ska förhoppningsvis rota sig.
Nästa sak som jag ska ta tag i källaren är alla mina frösådder som grott och som nu behöver börja skolas om. Fast det tror jag får vänta till nästa helg. :)

7 kommentarer:

Helén sa...

Ser finfint ut. Och visst är det skönt när man blir klar med ett litet projekt i taget:)//helen

Camilla sa...

Gött! Jag har hälften av mina pelargoner kvar men jag tar nog inga sticklingar av dem. Du har en del ser jag! Jag satte mina i småbrätten i år för att de skulle ta mindre plats så jag får se om det funkar.

Allt som blir gjort är bra för det går snabbt nu! Imorgon ska jag skola om några frösådder som stått ett tag. Men en liten stund vill jag ha ute med om det är fint väder.

Ha det bra, vi ses på måndag!

Sandra sa...

Hejsan!
Ja visst e det skönt när man får någonting klart och ni verkar verkligen ha igång våren hos er så innomhuspysslet kanske inte känns som prio ett när solen skiner ute :)

Ha en skön helg!
sandra

Alen Trädgård sa...

Oj vad sticklingar du tagit:) själv har jag tagit ca 8 st:)) Jag har inte ens klippt ner mina ännu, jo jag har fixat till de flesta vilda och nu återstår resten som jag för övrigt inte vet om de överlevt vintern. Det återstår att se;) Ha det gott/Monne

Skaparglädje sa...

Oj, så många pelargoner du har. Lycka till, hoppas alla klarar sig.
//Anne-Lie

Mias Trädgård sa...

Ser fint ut, Kerstin! Hoppas att alla tar sig! Själv får jag nästan b.örja om helt efter att uterummet frös en dag i februari, men det brukar ha en del gott med sig - t ex kan man ju köpa flera nya sorter! :) Ha en fin söndag! :) Mia

Lena/isklockan sa...

Skönt att vara klar. Jag ska själv börja med att plantera om de pellisarna jag har. Och måste skola om lite också :-)

Kram