tisdag 27 mars 2012

Härliga dagar

Nu har vi haft några riktigt härliga dagar. Det har varit riktigt varmt ute och sommartiden har gjort att vi äntligen börjar få ljusa kvällar. Jag njuter verkligen av denna tiden på året. Hela sommaren har vi framför oss och äntligen börjar det spira rejält i trädgården. Varje dag är det något nytt som börjat blomma. Det är riktigt roligt att ta en sväng med kameran i trädgården efter jobbet.

Det jobbiga är att försöka hinna med men SMHI har sagt att det ska bli lite kallare igen och det enda positiva med det är väl att det lugnar ner sig. Det gör att jag förhoppningsvis ska komma ifatt och hinna med rensningen som jag har kvar att fixa innan det är dags för jordförbättring. Det måste liksom fixas snart för nu växer det så fort i rabatterna men med lite kallare väder så stannar det förhoppningsvis av lite.

Här kommer ett axplock på vad som blommar i min trädgård nu.

Hepatica nobilis, rosa blåsippa
Trillium nirvale, snötreblad
Primula x pruhoniciana, violviva
Iris reticulata 'Alida'
 Iris reticulata 'Harmony'
Anemone nemorosa, vitsippa

5 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Ja vi får hoppas på att det i alla fall inte blir snö eller frost:) Det är dock svårt att inse att det bara är mars ännu, känns nästan som slutet av april början av maj:) Håller med dig det är ljuvligt nu med hela säsongen framför oss. Ha det gott/Monne

trädgårdsdrömmar sa...

Så långt det har kommit i din trädgård.Blåsippor har jag som blommor men vivor och annat har inte börjat .Och nu ska det ju bli kallare igen så då blir det nog stopp på en del blommor.MVH

Eva Linnea sa...

Jag prickade in det fina vädret den här gången! Fantastiskt att kunna sitta ute och äta. Det gror i min trädgård också, fast inte lika mycket och fint som i din, men iaf. Nu ska jag ut och fota det som finns.
Kram Eva Linnea

Christina sa...

Vilken härlig tid det är nu! Underbara blommor har du också! Vitsippor har inte dykt upp här ännu och blir det kallare, så dröjer det väl ett tag!
Ha det gott!
Kram
Christina

Blomkärringen sa...

Mycket vackert som blommar hos dej, hoppas bara det inte blir för kallt, lite orolig är jag allt men får försöka täcka det som är lite Fööörrr tidigt!
Ha det fint!