söndag 19 december 2010

Fjärde advent

Idag är det fjärde advent och det innebar att det var dags att tända det fjärde ljuset. Detta fick vi göra med mina föräldrar som kommit med våra julgranar. Det är mysigt att sitta inne med tända ljus och se snöflingorna trilla ner från himlen utomhus.
Inne har vi juligt och ute är det full vinter med mycket snö. Jag fattar inte var jag ska göra av all snö. Vi har redan så mycket som vi förra året hade i februari .... och det är två månader kvar tills dess.
Barnen tycker i alla fall att det är roligt med de stora högarna som skottats upp av plogbilarna. De åker pulka ner för dessa högarna.
Vi har pyntat klart inför jul. Det var bara julgranarna kvar och de kom som sagt var mina föräldrar med idag. I min gran ska det bara ljus och kulor. Alla kulor är i rött och guld.
Ellens gran som står i källaren får hon bestämma själv över. Hon väljer själv vilka pynt som ska vara i och så här ser den ut i år.
Normalt har vi bara två granar inomhus men i år fick Ellen en liten extra som hon kunde ha på sitt rum. Ni kan bara gissa hur lycklig hon blev över detta. Hon har varit eld och lågor hela dagen, två granar som hon fick pynta själv.
Nu är det bara tomten med paket som saknas. Vi är nu helt redo för årets jul i år.

3 kommentarer:

Eva Linnea sa...

Tomten kommer snart!
Kram från Eva Linnea

Unknown sa...

Oj, vad det måste dofta gott av gran hos er idag:) Vilka underbara horisontbilder du visade i fredags. Tittade på dem nu, för jag hann inte i fredags!
Ha det gott,
Charlotta

Alen Trädgård sa...

Måste vara höjden av lycka för en liten tjej att få klä två granar:)) Ha det gott/Monne