måndag 15 november 2010

Advent förberedd

Nu har jag börjat förbereda för advent och julen. Idag var jag och handlade amaryllislökar och tazettlökar. Det känns riktigt mysigt att sätta igång med detta. Amaryllisarna får stå i ett glas med vatten tills imorgon då de ska planteras. Tazetterna har jag planterat redan idag. De fick sin plats i sten i en hög glasvas med lite mossa och ljung runt omkring. Jag blev inspirerad till detta när jag kollade på Mias blogg idag, http://www.tradgardstoken.se/. Tack för den inspirationen.

Sedan tidigare har jag skaffat hem årets utegran så den har jag på baksidan av huset redo för att sättas ned i utegransfoten (som också redan är satt på plats). Jag ser verkligen fram emot advent och alla ljusen. Det är så otroligt mörkt nu på kvällarna så det behövs lite lampor ute som lyser upp. Jag antar att det blir lördagen den 27 november som detta ska fixas på. Den kvällen ska jag bara njuta.

6 kommentarer:

Eva Linnea sa...

Här förbereds också för advent. Smygvisar i morgon. Är nere i Småland på söndag så då ska det pyntas där också. Gillar det!! Kram

Alen Trädgård sa...

Advent ser jag verkligen fram emot:) Att få tända alla ljusen i slingor ute och alla stakarna inne är urmysigt:) Vad fint det blev i glasvasen och vad jättekul det var att träffa dig igen på STASS möte i Ljungby i går. Även kul att få träffa Camilla:) Ha det gott/Momne

Unknown sa...

Härligt! Här ska det också julstökas (=tråkstädning mest) i helgen! Vi firar vår sons födelsedag den 27:e och har som tradition att ha huset adventsfint tills dess!
Ha det gott,
Charlotta

Elinore sa...

Adventsljusen är verkligen efterlängtade i denna mörka gråa tid. Lika kul nu att börja pynta och förbereda julen, som det är att börja förbereda vårens ankomst i januari...

Synd att jag inte hade möjlighet att komma till Ljungby igår. Det hade varit kul att träffa er. Å andra sidan fick jag lite gjort här hemma istället. Ibland längtar jag till en tid när jag kan köra på vilket evenemang jag vill, när jag vill, men den tiden kommer väl så småningom:)
Vi ses vid ett annat tillfälle.
Ha det bra / Elinore

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Ja snart är dags att binda kransar och kolla om de gamla ljusslingorna fungerar i år också.
Vilket bra föredrag vi fick lyssna till och roligt att träffa både dig och Camilla.
Ha det gott
Birgitta

Anonym sa...

Blev jättefint! :-)

/Mia