onsdag 3 februari 2010

Snö, snö och mera snö

Snö, snö, snö, vad jag börjar bli trött på snö. I morse när jag vaknade var det fullt där ute igen, drygt 15 cm tung snö låg däreute. När jag öppnade dörren kunde jag inte se trappan, det såg mer ut som en vit ramp. Ut kom jag i alla fall vid sextiden för att börja skotta undan men efter att ha hållit på en halvtimme och bara hunnit en tredjedel insåg jag att det inte funkade. Garageinfarten var inte ens påbörjad. Snöplogen hade skapat en rejäl vall mot min infart. Som tur var hade jag förberett igår och tagit med mig jobb hem så jobba kunde jag ändå. Dottern fick åka med grannkompisen till skolan i stället. Fortsatte sedan vid lunch och skottade undan snön i garageinfarten. Problemet är att jag börjar få svårt att få plats med snön, måste bära iväg och slänga det innan i trädgården. Jag vet att det är en bra träning men puh så trött jag blev. Väl klar kunde jag komma åt brevlådan och där låg ett roligt brev, mina fröer från Konnässörsklubben hade kommit, skoj. Nu ska jag ägna mig åt dessa och försöka glömma det vita trista som finns därute. Ja, för gissa vad, nu snöar det här igen så imorgon bitti är det dags för skottning igen. Suck vad jag är trött på detta. Jag bara kände att jag måste få beklaga mig lite. Jag tror nog att det är flera som känner igen sig i hur jag har det.

Nedan är ett par bilder som jag tog när skottningen var klar. Nu kan man förmodligen inte se mina gångar längre igen.



2 kommentarer:

malin72 sa...

haha ja vi har fotat lika idag:)
jag tänkte också att det var jobbigt att få undan snön nu..skottar upp på min plätt och runt om så gott det går, men säger som du,nu är jag bara trött på vinter...isch
kram malin

Elinore sa...

Du slapp iallafall att tänka på någon annan motion i dag!!! Det har du fått fullt tillräckligt...
Ibland är det himla bra att ha traktor.....
Och trött på snön är vi nog de flesta av oss.
Elinore