söndag 24 januari 2010

Underbar helg med solsken

I helgen har jag varit nere i Olofström och hälsat på hos mina föräldrar. Eftersom det var ett så strålande fint väder har jag varit ute och vandrat med min kamera på både lördagen och söndagen. Eftersom jag inte är någon mästerfotograf precis är det bra träning och bara gå runt och ta bilder och så får jag sedan se vilka som blev bra, om det nu blev några bra vill säga.... Bra eller inte så kommer här några bilder från lördagens promenad. Bilder från söndagens promenad sparar jag till ett annat inlägg. Bilderna är tagna vid sjön Halen i Olofström. Den som varit i Olofström kanske känner igen sig. Det är vid badplatsen.



Jag tycker om tallar i kombination med snö och solsken. Härliga färgkontraster.

Det kändes ljusare i verkligheten men jag hoppas ni förstår hur fint det var.

Ännu en bild med sol, snö och tall. Som sagt var en favoritkombination på vintern på bilder. Visst ser jag andras bilder och får idéer men när jag väl står där själv blir det lätt denna kombinationen.



Även på vintern kan vassen se vacker ut tycker jag.

2 kommentarer:

Inger R sa...

Vackra bilder o skönt att komma ner till Blekinge o se solen förstår jag. Men där är ju nästan ingen snö?

Elinore sa...

Jättefina bilder! Det var vackert i helgen, med solen. Man blir lite piggare.