lördag 16 januari 2010

Liljeblommande tulpaner

Nu när tulpanens dag har passerats satt jag och funderade på vårens och sommarens olika tulpaner och jag kan konstatera att jag i somras blev mycket förtjust i liljeblommande tulpaner. Vilka ståtliga och häftiga sorter det finns av denna tulpansort. Här kommer bilder på fyra olika sorter. Jag har blivit så förtjust i dessa att jag i höstas höpte in fler sorter som jag förhoppningsvis får se blomma i sommar.

Denna först tulpan är en hel vit sort som heter 'White Triumphator', så graciös och fin som en tulpan kan vara.

Här har vi en otroligt häftig sort som heter 'Aladdin'. Det är en tulpan som är i rött med lite gult som känns nästan magisk i verkligheten.

Denna tredje sort är i rosa med vit kant och heter 'Ballade'. Den tror jag är den enklaste av dessa att finna i handeln.

Denna sista är en helt gul tulpan som heter 'West Point'.

Inga kommentarer: