torsdag 19 januari 2012

Tävlingar på bloggar

Visst är det roligt när olika bloggvänner skapar tävlingar eller lotterier. Det blir liksom något extra som händer.

Idag hittade jag att Eva Linnea på sin blogg lottade ut biljetter till Kista mässan Rum och trädgård i början av mars. Synd att jag inte kan åka till Kista den helgen men är det någon som har möjlighet tycker jag att ni ska ta chansen och vara med i Eva Linneas lotteri på hennes blogg Häxor och änglar.

På en annan blogg hittade jag en tävling där man kunde vara med i utlottning av perenner. Det var på Lydias blogg Lydias gröna fingrar. Det är sådana här händelser som gör det lite roligare i januari tristessen. Den tävlingen ska jag vara med i och alltid kan man ju hoppas även om jag inte brukar ha tur. Fast jag ska inte klaga jag har ju faktiskt varit med om att vinna på två olika bloggar, en perenn och ett förkläde.

Bilden jag visar är mitt orkidéfönster som jag hade i julas. Jag satte alla dessa tillsammans för att ha plats med julblommor i andra fönster och visst blev det ganska maffigt.
 Här kommer bilden som Lydia lagt ut avseende hennes tävling.

3 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Vilket vackert orkidéfönster! Massverkan är ju alltid att föredra men inte alltid så lätt att få ihop:) Ha det gott/Monne

Helens trädgård sa...

Så vackert med många Orkideér tillsammans.

Ja, det är roligt med lite utlottningar/tävlingar då och då bland bloggar.
Jag har en liten, liten utlottning av en sådosa ifall du vill delta. Du behöver bara skriva en kommentar under inlägget 'Att fröså med sådosa'

Önskar dig en härlig torsdag!

Eva Linnea sa...

Finemangs, nu funkar det ju! Jag tycker också tävlingar och utlottningar är roliga, bara man inte behöver göra en massa olika saker för att få vara med. Några gånger har jag haft tur också .... Trädgårdsmässan i Älvsjö i april kanske kan locka?
Kram från Eva Linnea