söndag 8 januari 2012

Julen är slut

Då var julen slut för mig. Efter två veckors ledighet så är det dags imorgon att börja jobba igen. Jag vet när jag väl är där imorgon flyter det bara på men just nu önskar jag att jag fick vara ledig några dagar till. I torsdags städade jag undan alla julsakerna inomhus. Det enda som finns kvar är två slingor utomhus, en i min utegran och en i min lilla en på trappen. De får stanna lite till för det är mysigt med ljuset ute nu när det är så mörkt.

De sista två dagarna har jag tagit tag i en hel del saker som jag har haft liggande. De flesta sakerna är inga stora grejer bara sådant som måste fixas. Ni vet sådant där så som fixa in allt i nya kalendern, födelsedagar och annat. Igår satt jag med bokföringen i STASS och nu är den i stort klar, väntar bara in papper med räntan från banken. Idag har jag fixat med mina överskottsfröer så nu har jag en lista med de fröer som jag inte fick iväg till STA-listan. Listan finns här på bloggen i vänsterspalten om någon är intresserad.

Under min julledighet var jag ute en runda i skogen nere i Blekinge, Björkefall. Jag passade på och ta mågra bilder och jag tänkte visa dessa så ni får se vilket julväder vi har haft i år. Den sista bilden visar min fars nya kalhygge. Det är första gången som jag har sett den sjön från vägen, helt klart en ny upplevelse för mig.



2 kommentarer:

Berit sa...

Härligt med en lång ledighet synd bara att den också ska ta slut:)
Ha en underbar dag!

Alen Trädgård sa...

Jag har också nästan plockat bort all jul, tar nog bort resten imorgon;) Nu vill man ju att det ska bli vår även om man VET att det fortfarande är vinter:) Vackra bilder du tagit! Ha det gott/Monne