fredag 20 januari 2012

Blommig fredag - Fantasifull

Då var det fredag igen och det betyder tema här på bloggen. Denna vecka är det temat fantasifull som gäller. Det var ett ganska svårt tema tyckte jag. Jag har suttit och kollat på mina bilder i ett par omgångar denna veckan utan att komma på något som jag kunde hitta på med temat fantasifull. Det var först i morse när jag tittade ut som jag kom på vad man verkligen behöver vara fantasifull för idag. Det jag såg var min trädgård som så här års är riktigt trist. Det krävs att man är riktigt fantasifull för att man ska kunna tro att det på sommar halvåret är riktigt grönt och frodigt i denna trädgård.

Här kommer tre bilder från baksidan i min trädgård. Ni måste ferkligen ha mycket fantasi för att förstå den frodighet som är på motsvarande platser på sommaren.


När jag var ute med kameran i eftermiddags tittade jag ner i min ena julros och där såg jag något som gjorde mig glad. Alla dessa knoppar vittnar om en rejäl julrosblomning till våren. När jag ser dessa knoppar krävs det inte mycket fantasi för att tänka på de ljuvliga blommorna som kommer att komma.
Detta var mitt lilla bidrag på veckans tema "fantasifull". Vill ni se fler bidrag på samma tema ska ni kolla in på Katarinas blogg Roses and Stuff. Nästa veckas tema blir "metarmorfos".

12 kommentarer:

IreneL sa...

Javisst måste man ha fantasi när man tittar ut genom fönstret! Men visst är det härligt att det ändrar sig så där och blir grönt och lummigt igen!
Ha en skön helg!

Annica Vi tre & trädgård sa...

Det är så sant som du säger att en vinterträdgård ibland är svår att läsa hur det blir när den frodiga sommarne är aktuell!
men visst förstår man med fantasin att det är ngt helt annat när midsommar står för dörren;-)
Ha em härlig kväll! Annica - Vi tre & trädgård

Alen Trädgård sa...

Vilken underbar julrosblommning du kommer att få:)) Ha det gott/Monne

Ingmarie We sa...

Jag ser att du också fått litet snö det sista dygnet. Härliga foton. Det ser så fint ut i din trädgård.

Cika sa...

Fin tolkning av temat! Visst kan jag se en vacker, grönskande trädgård framför mig ; ) Denhär tiden på året krävs det nog lite fantasi när man blickar ut över sin trädgård!
/Cika

Gunilla sa...

Här har vi minst 70 cm snö så det syns ingenting.
Din trädgård blir nog fantastiskt fin när den börjar grönska.

Ha en fin helg
Gunilla

Lotta sa...

Årstidernas växlingar är fantastiska, det är nog det som är tjusningen med det hela, man vet aldrig riktigt vad man har att vänta sig.
Ha en fin helg.
/Lotta

Charlotta sa...

Jag njuter av att fantisera om vårens och sommarens fägring. Du ser ut att ha en väldigt fin struktur i din trädgård.

Berit sa...

ÅÅ snödroppar nu!! Det är lycka det!!
Ha en underbar lördag!!

AnnCharlotte sa...

Jag ser precis hur det kommer att se ut......snart.....
Ha det bra :)

Skaparglädje sa...

Eftersom jag sett din trädgård i verkligheten kan jag intyga att den är helt fantastisk på sommaren.

Katarina sa...

Det gäller att inte tappa bort fantasiförmågan så här års - så att man inte ger upp. Längtar så tills det börjar grönska!