tisdag 17 januari 2012

Småttingar

Nu har allt börjat rulla igång som vanligt. Det är jobb och därefter körande till träningar och matlagning. Mycket mer tycker jag inte att jag hinner med. Får jag möjligheten försöker jag hinna med lite promenader. Jag har börjat lyssna på ljudböcker när jag är ute och går och då blir promenerande genast så mycket roligare. Just nu har jag en kriminalroman av Björn Hellberg och lyssnar på.

När det gäller trädgård har jag inte kommit igång med årets säsong. Det beror framförallt på att jag inte fått några fröer ännu och det är liksom det som jag brukar göra som start på säsongen. Men jag hoppas att det kommer lite fröer till min brevlåda inom kort. Jag vill liksom komma igång med detta. Visst finns det annat som jag skulle kunna göra t.ex. ta hand om pelargonerna och klippa ner dem men det är liksom nummer två att fixa efter fröerna är i jorden. Fast vem vet jag kanske sätter igång med pelargonerna i helgen om jag inte hunnit få några fröer. Vi får väl se.

Hur som helst jag tänkte visa lite bilder på olika småttingar som jag har i min trädgård. Det handlar inte om de minsta växterna utan det jag tänkte visa var olika växter som jag har i mitt stenparti. Det är framförallt sådana som brukar komma ganska tidigt på säsongen. Jag tänkte ni skulle få se lite bilder och förhoppningsvis ger de er en längtan efter den kommande trädgårdssäsongen.

Primula hirsuta
Dianthus subacaulis
Dianthus caesius
Androsace villosa
 Androsace carnea brigantiaca
Papaver burserii
 Draba hopeana

3 kommentarer:

Berit sa...

Oj så fina men mitt hjärta gick igång på Primula hirsuta och Androsace villosa:)
Ha en underbar dag!!

Alen Trädgård sa...

Ja alltså du behöver inte visa några bilder för att jag ska längta efter den kommande säsongen. Dina bilder förstärkte dock känslan betydligt:)) UNDERBARA! Ha det gott/Monne

Lena/isklockan sa...

Många söta...ja, längtan är stor nu.

Kram