lördag 30 januari 2010

Vinterbilder - vatten...............

Då var det dags att visa några fler vinterbilder. Dessa tog jag i söndags i Olofström och som ni ser är det helt klart vatten som är det genomgående temat på dessa bilderna.

Till att börja med kommer ett par bilder med änder. Jag tycker alltid lite synd om dem på vintern. Det måste vara kallt och simma runt nu på vintern. Jag fryser bara vid tanken.


















Vatten och is är också en häftig kombination tycker jag. Här kommer några bilder på det temat.


















Ån som ni ser på bilderna heter Holjeån och rinner genom Olofström.














På denna sista bilden är det inte bara en å utan en sjö, sjön heter Halen. På detta ställe på sjön är det strömmar så här fryser vattnet som regel inte.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Kerstin, det är änder inte ankor! :-) men visst är det synd om dem...Härliga isbilder du tagit. Nu vill jag gärna att all is ska smälta, men vackert är det.

Kerstin Alvesson sa...

Hahaha, visst är det änder. Jag ska ändra det. :))