lördag 9 januari 2010

Solen flödar

Ännu en dag med strålande solsken. Det är så vackert men hualigen vad det är kallt. Det är en nu det är viktigt att tänka på våra små kamrater ute så jag försöker att mata de små fåglarna. Jag hoppas att de blir glada.

Snön innebär ju att det blir gratis vintertäckning och det är jag glad för. Mitt stenparti är alldeles inbäddat i vitt fluff. Det ser nästan ut som bomull med lite pinnar som sticker fram.

Den växt som fått lite extra täckning i form av skuggväv och säckväv är en liten Malus 'Hexe', en dvärgapel som jag köpte i somras.

Även en av mina favoritrosor 'Mme Alfred Carreire' har fått ett extra vintertäcke i form av snö. Varje vinter tar jag loss henne från sin ställning vid ingången och lägger ner henne mot marken. Sedan är det julgranarna som får täcka henne men i år har även snön hjälpt till.

2 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Ja Kerstin visst är det vackert. Tur att det är såpass mycket snö nu när det är så kallt undrar hur växterna hade klarat sig annars. Fast kanske inte värt att ropa hej ännu:)

Camilla sa...

Dina rosor ser ut att ha en skön säng, det är nästan så jag skulle vilja lägga mig uppepå men då är de ju definitivt döa i vår. :-)