lördag 16 juli 2011

Ölands djur och nöjespark

Nu är vi hemma igen efter vårt lilla äventyr på Öland. Vi har haft hur kul som helst men det är ändå skönt att komma hem igen. Idag har jag bara hunnit med och fixa sådana där måsten som tvättning och liknande inne och gräsklippning, bundit upp växter efter regnet m.m. ute. Jag har inte hunnit med att gå en runda i trädgården med kameran utan det får jag göra imorgon eller på måndag i stället.

Eftersom jag inte fixat iordning några trädgårdsbilder så tänkte jag i stället visa lite bilder från gårdagens besök på Ölands djur och nöjespark. Vi började med att gå runt bland djuren och då hade vi riktigt fint väder.





Efter att vi gått runt och tittat på djuren var det dags för karusellåkning. Den första bilden visar en karusell som Ellen åker med när jag fotar. Den andra bilden visar hur Ellen såg ut när hon gick av den karusellen. Tala om ett lyckligt barn, framförallt för att hon vågade, hon ville ju så gärna. Den sista bilden visar att även vuxna tycker det är skoj med karuseller. Det är grannfrun, Karin, som ser så otroligt lycklig ut förmodligen för att hon får åka karusell.


Under tiden vi var vid karusellerna lyckades vädret skifta och det blev betydligt kyligare och till slut kom även lite lätt regn. Det spelade ändå ingen roll för barnen ville ändå testa vattenområdet. De åkte en del samtidigt som vi vuxna satt bredvid med mycket kläder för vi frös. Tala om kontraster.


Efter badet var det dags att åka hem. Då var vi alla så nerkylda så det kunde räcka. Skönt att komma in i bilen och sedan köra hem.Vi var alla helnöjda med vårt besök och det är ju det som är det viktiga. :)

Inga kommentarer: