fredag 29 juli 2011

Dagliljor

Fredag förmiddag och jag är hemma och tar det bara lugnt. Det känns bra efter tre intensiva dagar i Köpenhamn. Eftersom vädret spås bli regnigt idag har jag inte tänkt att göra så mycket särskilt idag. Visserligen har det inte börjat än men det liksom hönger i luften. Jag hoppas hinna ta lite bilder ute innan det sätter igång. Fast innan dess vill jag visa bilder på mina dagliljor, Hemerocallis, som blommade när jag tog bilder i trädgården sist (i söndags). Jag räknar med att det finns nya dagliljor som blommar idag så det kan nog bli ett nytt inlägg i samma ämne om några dagar.

Imorgon ska vi åka ner till Anette Nilsson på Boäng med bloggen Daylily-potager och vara med på hennes träff grill och gräv. Det ska bli riktigt skoj. Jag har länge velat besöka hennes Boäng och sedan få göra det när det är dagliljetid är extra spännande. Det ska bli skoj att få se hennes spindeldagliljeodling. Så även om jag inte hittar några nya dagliljor som blommar i trädgården idag när jag går ut med kameran så lär det bli bilder från Boäng och då lär det nog komma med en och annan daglilja. :)

Här kommer lite bilder på olika dagliljor i min trädgård.
'Fooled me'
 'Fulva'
 'Little Bumble Bee'
 'Mabel Fuller'
 Namn saknas på denn 35 cm höga daglilja
 'Neyron Rose'
 'Chicago Silver'
 'Catherine Woodbury'
 Frösådd daglilja
 'Sun Ice'
Dubbel gul daglilja som jag inte har namn på

5 kommentarer:

Camilla sa...

Det är dagliljornas tid nu verkligen! Många fina du har.

Christina sa...

Vilka fina dagliljor du har! Jag har bara några enstaka och de blommar dåligt. Låter kul att besöka Annette, tyvärr kan jag inte åka dit, jag åker till England i morgon. Det blir förstås också roligt!
Ha det gott!
Christina

Blomkärringen sa...

Skönt att få ta det lite lugnt också! (:D Jag har också en sådan dag idag! Fina dagliljor, 'Fooled me', 'Mabel Fuller' och 'Sun Ice' blev favoriter för mej, men det var inte lätt att välja! Ha det så gott hos Anette, det var urtrevligt förra året! Hoppas ni får fint väder.

Christina sa...

Har kikat runt lite på din blogg! Jättefina dagliljor!/Christina

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan Kerstin, kul att träffas hos Anette. Visst har hon fint, jag blir helt fnollrig när jag går bland alla hennes dagliljor! :o)