tisdag 20 juli 2010

Fler rosor

Nu är sommaren i full gång och för en gång skull bor jag på en plats där det är mycket soltimmar. Växjö har flera år i rad kommit sist i solligan men i år ligger vi ännu så länge i topp. Solen skiner varje dag och vi saknar regn. Det har inte regnat något på många veckor. I lördags gick det ut klass 1 varningar med tanke på regn och åskovädret som skulle komma i södra Sverige. Det stod stort på varje löpsedel. Äntligen skulle vi få lite regn som trädgården skriker efter. Så kom lördagen och det mullrade och mörka moln tornade upp sig på himlen. Det såg mycket lovande ut och så kom regnet.... ett fint sommarregn.... som varade en kort stund, 4 mm regn, och sedan kom solen igen. Detta var alltså vad varningen handlade om, 4 mm fint sommarregn, suck, och jag som behövde en rejäl rotblöta.

Nu har man gått ut och sagt att på fredag och lördag ska vi få regn, vi får väl se hur det blir med det. Jag tror inte på det förrän jag ser det.

Här kommer bilder på några rosor som blommar i min trädgård nu.

Bild 1 - 'Blush Rambler' - en av mina personliga favoriter
Bild 2 - 'L'Eveque'
Bild 3 - 'Ispahan'
Bild 4 - 'Dortmund'
Bild 5 - 'Irma'
Bild 6 - 'Evangeline'
Bild 7 - 'Golden Eye'
Bild 8 - 'Little White Pet'
Bild 9 - 'James Galway'

















Inga kommentarer: