torsdag 4 mars 2010

Vårsolen lyser

Vad det är underbart när vårsolen skiner. Visserligen är det fortfarande minusgrader men efter helgens snösmältning känns det helt klart som om vi snart har våren helt igång. Det är helt klart nerförsbacke nu. Meterologerna har lovat att inom några dagar ska det dessutom vara plusgrader igen. Vad härligt det låter - plusgrader - som jag har längtat.

Igår var jag med dottern på en liten promenad i solskenet.

Visst var det kallt men när man får solens strålar på sig känner man värmen. Solen har alltså börjat värma igen, härligt.











Från taket hänger istapparna ner och droppar. Det mesta av snön har ramlat ner från taket, tyvärr har vissa buskar fått rejält med snö över sig. Det återstår att se hur de har klarat sig.

Längs med husväggen har det blirvit barmark och äntligen har de första vårblommorna fått chansen att visa sig.














Vintergäcken har kommit fram så här mycket hos mig vid min södervägg. Visst blir man lycklig. Trots kylan har dessa små sötnosarna letat sig upp och visat sig.

1 kommentar:

Hjärtat Mitt sa...

Nog är det underbart ute när solen skiner. Jag tycker att nätterna är vackra oxå, eller den klara Har äntligen tagit mig i kragen och försöker läsa ifatt mig lite i bloggvärlden.
Så många underbara rosor du har. Hur har du plats??? Man kan ju tro att du har en enorm trädgård, och det vet jag ju att du inte har :)

Kram Mari