söndag 20 februari 2011

Connor Park Drive 14007

Jag befinner mig just nu hos min syster med familj i Houston, Texas. Hon bor på Connor Park Drive 14007
 i området Coles Crossing därav namnet på dagens inlägg här på bloggen. Jag tänkte visa några bilder på utsidan av huset, både framsidan och baksidan.
Visserligen ser gräset brunt ut men det är ju egentligen inte så konstigt. Det är faktiskt vinter här precis som hemma men deras vinter är inte lik vår. De har haft minusgrader ett par nätter, det är allt. Nu är det 26 grader på dagen och det är ju knappast vinter för mig. Hur som helst om två veckor ungefär kommer allt vara grönt igen enligt min syster. Då kommer gräsmattorna att vara vattnade och frodande gröna igen.

På framsidan finns flera små träd här kommer två bilder på några.
Visst är det härligt att se denna Magnolia med vintergröna blad. Jag önskar att jag kunde få se den i blom också men man kan inte få allt här i livet. Jag ska be syster min ta ett kort när den blommar så får jag njuta av den på så sätt.

På baksidan om huset finns en uteplats, en pool, en liten bubbelpool och växter. Det är en riktigt skön och mysig plats att vara på. Poolen har varit uppvärmd idag så vi har badat och njutit av solen.
På kvällen har det blivit grillat och middag ute och därefter bad i bubbelpoolen.  Efter närmare en timme i bubbelpool uppvärmd till 37 grader är jag rätt mör i kroppen. Som ni förstår har vi det bra här och vårt sportlov innefattar sol och bad i stället för skidor. Det känns hur bra som helst.

5 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Ser ju hur underbart som helst ut:)) Förstår att ni njuter i fulla drag. Kram på er/Monne

Boäng sa...

Så härligt! Tack för att du delar med dig av er resa :)

trädgårdsdrömmar sa...

Vilket härligt sportlov ni har.Bra att ha en syster på rätt plats i världen.

Eva Linnea sa...

Ni verkar ha det bra ni! Här har vi haft 20 minus. Lite skillnad mot er.
En fortsatt fin semester önskar Eva Linnea

Christina sa...

Så underbart ni har det! Är allt lite avundsjuk! Det är ju så kallt här, inte roligt att gå ut alls!
Ha det fortsatt gott på resan!
Kram
Christina