tisdag 22 maj 2012

Växtmarknad den 26 maj

På lördag klockan 14.00 är det dags för vårens växtmarknad arrangerad av STASS. Alla som vill är välkomna. I år kommer den att vara på Tyrolen i Blädinge strax söder om Alvesta i stället för i Vislanda som de senaste åren. Vi ska prova detta stället och se hur det fungerar. Själv har jag en del växter som jag tänkte ta med mig dit och sälja m det är någon som vill ha. Problemet är bara att välja vad som ska få följa med. Det jag tycker är lite intressant kanske inte är det för andra. Alltid svårt att veta vad folk vill ha. Det enda jag vet är att jag inte får plats med allt jag har i bilen så det blir till att välja. Just nu står det krukor, som jag skulle kunnat ta med mig om jag hade plats, lite överallt. Jag antar att det blir att stå och välja på fredag kväll. Ett trivsamt nöje när dottern är på skoldisco. :)

4 kommentarer:

Camilla sa...

Hahaha ja du.. jag har också precis fotat mina plantor jag packat i ordning och funderat på vad jag ska ta med och inte. Tänkte skriva om det i min blogg med men det gjorde jag inte.

Ser spännande ut, hittar säkert något kul.

Ha det gott vi ses på lördag.

Lena/isklockan sa...

Åååå vad spännande det ser ut. Synd att jag inte bor i dina trakter :-((

Kram

Alen Trädgård sa...

Det är ett mycket stort och svårt problem det där:) Vet exakt vad du menar, kommer att ha samma dilemma inför Regementsparken den 9 juni:) Ha det gott/Monne

Eva Linnea sa...

Jisses, vad med plantor! Där ska man väl hitta nå´t "matnyttigt"!! Annars kanske jag kan komma hem till dig och fynda nästa gång jag är i Nöbbele.
Kram i det fina sommarvädret från Eva Linnea