tisdag 29 maj 2012

Fler rosor

Det är riktigt roliga att gå runt och kolla vad som hänt i trädgården så här års. Idag har ytterligare tre rosor slagit ut. Det innebär att jag nu har fem olika sorter som blommar.
* Nummer tre blev den gula Rugosa rosen 'Agnes'. Den är alltid en av de första till att blomma i min trädgård.
* Nummer fyra blev den låga rosa pimpinellrosen 'Seager Wheeler' (R. spinossissima). Också den är alltid en av de första att börja blomma i min trädgård.
* Nummer fem blev den mörkrosa enkla pimpinellrosen 'Single Cherry'.

Den rosen som jag nu väntar på att ska slå ut är min kanadensiska buskros 'Louise Bugnet'. Den brukar alltid vara en av de första att börja blomma i min trädgård men i år verkar den komma lite efter de andra.
Ros 'Agnes'
Ros 'Seager Wheeler'
Ros 'Single Cherry'

3 kommentarer:

Renate sa...

Nu börjar det,snart står rosorna i blom även här.Jag måste erkänna att jag inte har klippt ferdigt alla rosor.Skärpning Renate.Jag tror min Single Cherry står för skuggigt,den blommar sparsamt.
Ha det gott bland rosorna

Camilla sa...

Oj så tidigt! Mina kommer inte än på ett tag, bara Finlands vita. Bra att det är lite svalare så de står sig nu hoppas på sol och inte för mycket regn.

Ha det gott! Tack för ditt inlägg.

Camillis

Alen Trädgård sa...

Åh så vackra rosor! Här är Finlands vita ros på G;) Ha det gott/Monne