lördag 14 augusti 2010

Skämshörnan fixad

Äntligen är min skämshörna fixad. Nu ser det så pass bra ut att jag inte behöver kalla det en skämshörna. Jag har rensat gångarna mellan kallbänkarna och lagt på ny täckbark, jag har rensat i alla småkrukor och så har jag grävt upp hela jorgubbsraden och rensat bort allt ogräs. Därefter har jag planterat nya jordgubbsplantor. Dottern vill att vi behåller några jordgubbsplantor och jag kan hålla med henne. Det är mysigt att kunna gå ut och ta en jordgubbe direkt från landet och äta. Det hör liksom sommaren till. Hur som helst många timmars jobb har det varit men jag är mycket nöjd med resultatet så det var det värt.

På första bilden syns i bakgrunden allt ogräs som var jordgubbslandet. Jag hittade ingen bättre bild. Jag verkar att ha undvikit och fota denna hörna i år. Bilderna 2 och 3 är tagna idag och visar hur det ser ut nu.






Inga kommentarer: