tisdag 3 augusti 2010

Besök hos Christina Olsson i Halmstad

Den 2 augusti var det dags att åka till min väninna, Christina Olsson, i Halmstad som är som jag alltså trädgårdsintresserad. Hon har en mycket liten trädgård men lyckas ändå på ett smakfullt sätt få plats med hur mycket växter som helst. När man sitter i trädgården känns den som betydligt större än vad den är. Jag är mycket imponerad av vad Christina lyckats med. Jag har besökt henne då och då under åren och jag har sett trädgården växa fram. Ibland när hon har berättat om sina planer har jag inte trott det var möjligt men varje gång har hon bevisat att jag hade fel. Nu känns trädgården lummig och mysig och trots att den är så liten har hon lyckats att skapa sittplatser på både fram och baksidan. Hur stor trädgården egentligen är vet jag inte men hur som helst kan det inte vara fråga om mycket mer än 100 kvadrat.

Tyvärr var det rätt mycket solsken igår och det var svårt att ta kort. På den västra sidan av huset funkade det inte alls i solskenet men här kommer i alla fall några bilder från övriga delar av Christinas trädgård.












































































2 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Oj vad flitig hon måste vara,väldigt fint.

Alen Trädgård sa...

Ser väldigt vackert ut:) En stor konst att få till det på liten yta. Ha det gott/Monne