måndag 30 augusti 2010

Besök hos Hans Ström utanför Markaryd

I samband med bloggträffen i lördags (alltså den 28 augusti) var vi och besökte Hans Ströms trädgård som ligger utanför Markaryd. Hans trädgård är mycket speciell eftersom den innehåller otrligt mycket sommarblommor. Jag har aldrig sett så mycket sommarblommor i en och samma trädgård tidigare. Det var så imponerande. Den som tycker om blommor ska verkligen ta chansen och besöka denna trädgård.

Det fanns även två åsnor som gick på en äng bredvid. Dessa djur blev naturligtvis min dotter alldeles begeistrad i.


































































7 kommentarer:

Maria Berg sa...

Ja vilken färgprakt och vilket jobb. Kul man fick komma dit och njuta av allt! MB

Alen Trädgård sa...

Ett helt otroligt arbete som läggs ner varje år, först att välja ut VAD han ska så sedan sådd, utskolning av plantor och sedan planteringen. Blir utmattad bara av att tänka på det:)) vackert var det i alla fall och helt underbart att få uppleva blom och färgprakten irl:)) Fina bilder Kerstin. Ha det gott/Monne

Handarbete/Pyssel sa...

Jag gillade hans kommentar "Det är så dumt, för höbärgningen sker samtidigt som allt ska planteras ut, det är svårt att hinna med då"
Ja, då blir i alla fall jag förundrad över att man fortsätter med alla dessa sommarblommor !!!

Collagen är faktiskt inte så svåra att få till, ladda bara hem gratisprogrammet Picasa3 och prova dig fram, så har du snart också massa fina collage att lägga upp på bloggen !!

Ha det gott!

Kerstin Alvesson sa...

Tack för tipset om Picasa3. Det ska jag ladda hem. / Kerstin

Christina sa...

Visst var det en härlig trädgård. Själv kan jag inte tänka mig att lägga ner så mycket jobb år från år.
Tack för det trevliga sällskapet i lördags!
Ha det riktigt bra!
Christina

Hannele på Hisingen sa...

Kul att besöka trädgårdar.

Hans Ström sa...

Hej tack för era kommentarer
jag har nu finner ni Hans Ströms
Trädgård även på Facebook så gilla oss gärna där,
Jag ska försöka lägga ut bilder och uppdateringar lite
kontinuerligt för att tipsa om olika blommor mm
-->>Gå Till Hans Ströms trädgård på Facebook