fredag 13 augusti 2010

Dagliljor

Nu är det verkligen dagliljornas tid. De blommar och blommar ute. Jag tänkte göra några olika blogginlägg med dagliljebilder under de närmaste dagarna.

Nu är det perfekt tid att sitta vid datorn. Det är morgon och ute vräker regnet ner och det har regnat hela natten. Jag tycker att detta är perfekt, regn på natten och igår strålande solsken på dagen, varmt och vi var och badade. Hoppas nu att regnet snart slutar och att det spricker upp till solsken idag med. Visserligen skulle jag behöva lite molnigt för det är lättare att jobba i trädgården då och jag har mycket att göra men sista semesterdagen före helgen innan jobbstart gäller det att känna semester och då är solen den perfekta hjälpen. Igår satt jag i flera timmar och bara rensade ogräs i mina småkrukor och det är hälften kvar så det borde jag försöka fixa idag.

Nedan följer bilder på olika dagliljor, Hemerocallis.

Bild 1 - 'Chicago Silver'
Bild 2 - 'Pink Damask'
Bild 3 - 'Custard Candy'
Bild 4 - 'Summerwine'
Bild 5 - 'Joan Senior'
Bild 6 - 'Her Majesty's Wizard'
Bild 7 - 'Sammy Russel'
Bild 8 - 'Neyron Rose'
Bild 9 - 'Red Step Ahead'














































1 kommentar:

Alen Trädgård sa...

Snygga:) 'Neyron Rose' var läcker. Ha det gott/Monne