söndag 15 augusti 2010

Fler dagliljor

Nu har jag äntligen lyckats sortera lite till av mina bilder. Det är inte lätt när man börjar få många och para ihop fotot med rätt daglilja. Visserligen har jag allt i datorn nedtecknat per rabatt men det är ändå svårt. Jag kan bli sittande i timtal framför datorn och sortera bilder. Problemet är bara att i år har jag varit dålig på att sortera så jag har massor med timmars jobb framför mig i höst och sortera upp alla bilder som jag tagit i sommar. Detta var något som jag skulle göra när vi fick dåligt väder i sommar. Problemet var bara att vi inte har haft något dåligt väder att tala om i Växjö i sommar, ovanligt.

Nedan är bilder på olika dagliljor, Hemerocallis.

Bild 1 - korsning mellan 'You and Eye' och 'Crazy Ivan' - ´den är snygg tycker jag
Bild 2 - 'Catherine Woodbury'
Bild 3 - 'Edge Ahead'
Bild 4 - 'Houdini'
Bild 5 - 'Dragon's Eye'
Bild 6 - 'Mabel Fuller'
Bild 7 - 'Folled Me'
Bild 8 - 'Bonanza'






































Inga kommentarer: