söndag 9 september 2012

Soligt men kallt

Nu har hösten verkligen tagit sitt grepp om oss. Visst har vi solsken och blå himmel ute men det är ändå inte varmt. Det är i stället kall och fräsch luft som är så där typisk för hösten. Nu är det bara att hoppas att hösten blir lång och fin så att inte vintern kommer igång för tidigt. Jag tycker faktiskt om hösten eftersom den ofta bjuder på rofyllda dagar med skogspromenader som man kan leta efter svamp på. Det finns inte så många måsten i trädgården utan jag kan mest njuta av trädgården. Idag har jag dock två saker som måste fixas i trädgården. Jag ska flytta en Rhododendron som hamnat på fel plats innan det är för sent och sedan ska jag plantera ett litet barrträd som står kvar i sin kruka. Blir det något mer gjort så är det bara bonus men jag tror inte det. Hinner jag med tvätt och dessutom lite annat som ska fixas inne så är jag nöjd. Jag känner att jag egentligen bara behöver vila för att orka den kommande jobbveckan. Jag åker till Paris på tisdag och ska vara därtill och med torsdag. Det är möten inplanerade hela tiden jag är där så det lär bli en intensiv jobbvecka.

Här kommer några bilder som jag tagit under den senaste tiden i min trädgård.
Clematis sp. (frösådd)
Clematis 'Avant Garde'
Aconitum henryi 'Spark's Variety'
Clematis tubulosa
Kirengeshoma palmata
Phlox paniculata
Phlox paniculata 'Blue Boy'
Phlox paniculata 'Bright Eyes'
Platycodon grandiflora 'Apoyema'
Sanguisorba obtusa, rosenpimpinell

2 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Härliga "höstiga" bilder Kerstin:) Det låter som om du borde samla kraft nu i helgen för att orka med en ansträngande vecka:) Ha det gott/Monne

Blomkärringen sa...

"Clematisarna" är ju för fina! Jisses vad det blommar!
Ha en bra jobbarvecka.
Blomkärringen