lördag 1 september 2012

Höst?

Idag är det september månad och det är ju en höstmånad. Frågan är om vi kanske redan har höst. Jag hoppas inte det. Jag vill ha mer sommar fast jag vet att den förhoppningen kan jag glömma. Det kommer inte att bli några riktigt varma dagar mer med sol och bad. Jag får hoppas på några sköna dagar så man kan vara ute och njuta utan att behöva ha på sig jacka. Sedan hoppas jag på fina höstdagar så vi kan vara ute och njuta i svampskogen. Det är något som både dottern och jag ser fram emot. Visst har det funnits svamp länge men vi har inga bra ställen med sommarkantareller så därför längtar vi båda två efter höstkantarellerna. Hoppas att vi även i år hittar lite svart trumpetsvamp för det har blivit den absoluta favoriten hos oss.

Idag ska vi i alla fall åka till Åsa i Holkhult på kombinerad forum och facebook träff. Det ska bli hur kul som helst. Jag ska få göra något som är för mig och dottern får allt följa med. Fast först blir det en sväng till ishallen så dottern får göra det hon tycker är roligast. Förhoppningsvis tar jag mycket bilder idag hos Åsa och kanske det till och med kan bli ett inlägg här på bloggen om dagens händelse imorgon.

Hur som helst idag tänkte jag passa på och visa lite bilder på olika rosor som blommat under augusti, vissa blommar fortfarande andra har lagt av för säsongen. Någon har till och börjat blomma en andra omgång (Aicha).
'Morning Mist'
'Aicha'
'Blush Rambler'
'Burgundy Iceberg'
'Cinderella'
'Ghislaine de Feligonde'
'Hope for Humanity'
'Misty Hit'
'Pink Basino'
'The Fairy'
'Robin Hood'
'Scarborough Fair'
'Smarty'

2 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Oj, så många skönheter! Jag hoppas också att det blir en fin svamphöst, att ha frysen full av kantareller i vinter är mumma:) Ha det gott/Monne

Renate sa...

Så många fina rosor som blommade/blommar hos dig.Här blommar också en del rosor.Jaques Cartier har precis börjat blommar upptäckte jag idag.Jag hoppas du och din dotter får en skön dag.Vädret är härligt och jag förtränger hösten ett tag till.