fredag 9 april 2010

Vårens irisar

Nu håller de första vårlökarna på och blommar för fullt. Fåglarna kvittrar varje morgon och snön har helt smält bort. Det är vid denna tid som jag åter får tillbaka energin och nu ser jag fram emot de närmaste månaderna med spänning. Hoppas några av de pionerna jag köpt som ännu inte blommat gör det i år, kanske den där rosen sätter fart i år, kanske.... ja det är mycket man går och hoppa och längtar efter så här års. Krokusarna blommar för fullt nu men också de första irisarna. Tänkte idag visa bilder på fyra av mina irisar som blommar nu, min gula variant Iris danfordiae blommar inte ännu. Krokusbilder väntar jag med till helgen.

Den första bilden visar Iris 'Katharine Hodgkin', en söt liten iris som man alltid snällt kommer tillbaka i rabatten. Bild nummer två visar Iris reticulata 'Alida'. På den tredje bilden har vi Iris histrioides 'George'. Den sista bilden visar Iris reticulata 'Harmony'.







Inga kommentarer: