måndag 12 april 2010

Våren i full fart

Nu går det fort ute. Varje dag är det något nytt som blommar och det är nästan svårt att hinna med. Det finns så otroligt mycket att göra nu ute i trädgården. Helgens jobb för mig har varit att få ut kogödsel eller torv i alla mina rabatter som lite jordförbättring. Nu när jag är klar ser det verkligen fint ut men om några veckor när ogräset kommit upp och satt fart ser det förmodligen inte lika fint ut. Då kommer jag ha massor med jobb igen. Förutom rensning ska jag då också fixa alla kanterna så de blir fina. Så här års har man verkligen bara en lång lista med saker som ska fixas. Jag såg när jag var ute att alla knoppar på buskarna kommit mycket långt så snart är det väl också dags för att klippa rosorna. Ju mer jag tänker på det desto mer kommer jag på som ska göras. Men vad fint det ska bli i när det väl är klart. Fast en trädgård blir väl aldrig klar så man kan ju fundera på när det är.

Denna veckan lär jag förmodligen inte hinna göra något i trädgården (fast det finns så mycket att göra). Idag åker jag till Paris, hemma igen sent på onsdag, och helgen är helt uppbokad båda dagarna. Synd att det inte blir något trädgårdsarbete men det kommer ju en vecka efter denna i stället.

Här kommer ett axplock med bilder på blommor som finns i min trädgård nu.

Bild 1 - Crocus vernus 'King of Striped'
Bild 2 - Colchicum bulbocodum
Bild 3 - Corydalis malkensis
Bild 4 - Leucojum vernum
Bild 5 - Crocus sp.









2 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Så många vackra vårblommor du har.Önskar jag hade hunnit så långt med med att lägga ut kogödsel som du,men jag har inte börjat än.

Anette sa...

Snöklockor såg jag för första gången på mässan i fredags. Blad av Corydalis malkensis tittar upp någon cm.
Oj, så du har jobbat på i trädgården.
Hoppas du hinner njuta av lite vår i Paris!

/Anette