måndag 11 juli 2011

Clematis

Visst är det tråkigt när det strular när man ska skriva kommentarer till olika blogginlägg. Jag har haft mycket problem på sista tiden. Jag har skrivit och när jag är klar och ska publicera blir det bara 'error' och så försvinner allt. Det är så trist tycker jag när det inte funkar. Ibland skriver jag om som anonym men ibland ger jag bara upp, blir liksom bara trött. Jag vill hur som helst med detta inlägg berätta om mina problem om ni undrar varför jag är så dålig på att lämna kommentarer för tillfället. Jag hoppas att det blir bättre snart.

Hur som helst, nu har klematisarna satt fart och börjat blomma. Här kommer foton på några av de som blommar hos mig idag. Fler foton på andra klematisar kommer en annan dag. De flesta är Clematis viticella.

'Rouge Cardinal'
 'Margaret Hunt'
 'Fascination'
 'Negritjanka'
 Denna saknar namn men på fröpåsen stod det 'Lake Baikal'-sort, 80 cm hög.
 'Omoshiro'

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar clematis... tyvärr är inte kärleken besvarad, råkar ut för vissnesjuka väldigt ofta. dina var fantastiska, särskilt Omoshiron är ju fenomenal
annette

Alen Trädgård sa...

Har de senaste åren blivit "besatt" av Clematis:)) Dina var riktigt snygga en del av dem har jag andra inte och gissa om det suger i köpartarmen:)) Ha det gott/Monne

Renate sa...

Så många fina klematis du har.
Sommarhälsninga från Renate