fredag 15 juli 2011

Besök hos Boel Thorsell på Öland

Hemma igen efter några dagar på norra Öland. Vi har varit hos Boel på Öland. Jag hade tänkt göra några blogginlägg när jag var där men tyvärr hade Telia ingen täckning på norra Öland så jag fick läsa bok i stället. :)

Vi har njutit av vår tid på Öland. Det har blivit mycket havsbad, lite utflykter, god mat och gott vin. För barnen har det blivit lek från morgon till kväll.

Till att börja med kommer här en bild på den lilla stuga som vi bodde i. Visst är det en vacker ros. Tyvärr har jag glömt namnet men det spelar ingen roll, snygg är den ändå. Det var verkligen en gullig plats och perfekt att sitta på trappen och dricka morgonkaffe.
Här kommer sedan några bilder från Boels trädgård. Det var lite svårt att fota eftersom solen sken så mycket.





Boel har tillsammans med Jonas en stor gård med mjölkkor och gissa om barnen har varit glada. Det fanns inte bara kor utan också flera kalvar och de har de pysslat med. Bredvid där kalvarna fanns var det en höskulle och den var det också roligt att leka på.
Det var inte bara Ellen och jag som var där. Även grannfrun Karin med sina två barn, Jakob och Isak, var med. På bilden syns dessutom Boels son Empho och deras två hundar, Pia och Vera.

2 kommentarer:

Berit sa...

åÅ vad härligt det såg ut att bo i den stugan:)HMM..hur mycket handlade du hos henne då??
Ha en underbar dag!!

Monica sa...

oh vilken härlig blogg du har jag kommer titta in då och då. Semestern i den lilla stugan var en dröm så gullig och djur för barnen, och trädgårds rundtur för mamma, kan det bli bättre. ha en go helg =)Monica
Ha en go helg