lördag 23 juli 2011

Besök hos Charlotta Cesar i Rävemåla

Idag har jag varit och besökt Arne och Charlotta Cesars trädgård utanför Rävemåla i södra Småland. De har en trädgård med mycket möjligheter. Besöket inleddes med fika i deras orangeri. Vilket häftigt rum, så mysigt att sitta och fika i. Därefter var det dags att gå runt i trädgården. Charlotta har ett underbart område med olika grönsaker. Det är så snyggt planerat där de växer i olika höjder och olika färger.


När vi givk runt hade vi sällskap av Tingeling, en söt liten hund som gärna sprang runt mattes ben. Trädgården är framförallt fixad på baksidan. Bilderna får tala för sig själv. Framsidan, ja där har de mycket möjligheter. Tänk om jag hade haft en sådan yta, vilka möjligheter. Jag avundas Charlotta och de möjligheter hon har.





Charlotta har också en liten butik med olika fina saker och trädgårdsredskap. Den är verkligen hur mysig som helst. Nu har jag blivit ägare av några nya trädgårdsredskap, det känns verkligen bra.


Det har verkligen varit en lyckad dag idag. Det var så skoj att äntligen få se Cesars trädgård och titta in i deras lilla butik.

Ikväll kommer jag att tända ljus för alla de som blivit av med en familjemedlem eller vän i Norge igår.

7 kommentarer:

Eva Linnea sa...

Ja, visst har de det fint! Kram Eva Linnea

Anne-Lie Wahlqvist sa...

Tack för att du tittade in hos mig och lämnade en kommentar.
Jag besökte Cesars trädgård förra sommaren men oj, vad den har förändrats på ett år. Dags att göra ett nytt besök snart.
Jag ser att vi inte bor så långt från varandra, Jag bor i Linneryd, (4 mil från Växjö)och jag är också med i STASS.
//Anne-Lie

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Ser väldigt fint ut. Förstår att du hade en rolig dag.
Ha det gott
Birgitta

Alen Trädgård sa...

Åh vad fint och mysigt det såg ut;) Bra att få tips på eventuella utflykter om man är i de trakterna:) Ha det gott/Monne

Lena/isklockan sa...

Otroligt fint de har. Så välplanerat......en riktig drömträdgård.

Men du har också jätte fint. Har kikat runt nu och hittat mycket fina växter och inspiration har jag fått.

Kram

MassageLotta sa...

Vist blev det en underbar dag när man träffat dom.
Jag och min sambo var där för några veckor sedan.....
Jösses vad inspiration jag fick.
kram lotta

Mias Trädgård sa...

Heeej! läste i Charlottas inlägg och insåg plötsligt att det var DU som var på besök i hennes fina trädgård, vill också åka dit vid tillfälle! Det var länge sedan! Kul att hitta till din blogg med! Kram MiaMi