söndag 11 juli 2010

Härliga sommar

Nu har vi äntligen sommar och jag har semester, härligt. Jag har fem veckor semester framför mig. Nu de första dagarna är det bara sol och bad som gäller. Det är ungefär vad jag orkar med i värmen. Trädgården får jag ta tag i igen om några dagar. Först är det bara känslan av att vara ledig som är viktig. Idag har jag till och med läst en roman (kriminalroman) och det var bra länge sedan som jag bara satt ner och njöt av en bok. Tala om att verkligen ha semesterkänsla.

Hemma är det mycket rosor i blom nu. Jag ska se till och fixa ett litet blogginlägg med bilder från en rundvandring i min trädgård. Men det blir inte idag för idag har jag bara semsterkänsla.

Bild 1: en vik i sjön som jag idag badat i ett antal gånger, Halen i Blekinge. Bilden tagen från mina föräldrars uteplats.
Bild 2: Iochroma australe, en växt med söta små blå hängande klockor, bölommorna påminner om änglatrumpeter men skillnaden är storleken, bara 3 cm är dessa blommorna. Denna måste övervintras frostfritt.



3 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Har inte glömt hur det kändes när semestern kom.Ha det riktigt gott och skönt nu.Gunsan

Christina sa...

Jag har ju ledigt året om numera, men visst var det en härlig känsla att få semester!
Iochroma australe har jag också, vacker men törstig!
Ha en riktigt skön och avslappnad semester!
Christina

Berit sa...

ha en sköön semester!! Iochroma australe var en nyhet för mig, har aldrig sett den förr,Snygg!!
ha det gott Berit