onsdag 28 juli 2010

Besök hos Linda Augustsson i Kareby

Nu är jag på resa och under några dagar ska jag få se några olika trädgårdar. Idag har jag varit och tittat på Linda Augustssons (även kallad LindaLunda) trädgård. Den kan man finna strax norr om Kungälv i Kareby. Så roligt det är att få komma och titta på olika trädgårdar. Tack vare olika forum, facebook och bloggvärlden får man så många trevliga vänner och det är extra skoj om man sedan kan få hälsa på i verkligheten också.

Linda har en mycket fin trädgård med massor av spännande växter och många roliga trädgårdsprydnader som man kan finna lite här och var bland växterna. Det är en trädgård som jag hoppas alla som får möjlighet tar chansen att se.

Nedan bilder är från Lindas trädgård. En av bilderna visar Ellen och Lindas hund Lukas, en stor och mysig hund. Resten av bilderna visar olika trädgårdsbilder.















5 kommentarer:

Anette sa...

Verkligen vackert. Ser spännande ut, frodigt grönt dessutom! Fin växt bland hostorna bild 4, undrar vad den kan heta? Tack för titten!

/Anette

Kerstin Alvesson sa...

Anette, det är en gulbladig rönnsumak, alltså en slags Rhus, vilken vet jag inte.

Alen Trädgård sa...

Tjusigt, tjusigt men det visste jag ju redan;) Har varit dålig dock på att hälsa på på sommaren när det verkligen ÄR blomsterprakt:) Får bättra mig. Vi ses i morgon:) Ha det gott/Monne

Anette sa...

Tack Kerstin, inget för mig alltså,men synnerligen fin på sin plats där hos Linda.

Linda Lunda sa...

Det är en rönnsmak 'Tiger Eyes'.
Den ger inga rotskott och är helt underbar!
Tack för att du kom Kerstin :O)! Det var jättetrevligt.
Linda