fredag 23 juli 2010

En önskan och några rosor

Nu har det blivit lite svalare ute, runt 20 grader. Det betyder jag äntligen borde kunna sätta fart och fixa lite i trädgården (fast ännu har inget hänt....). Jag har fortfarande några krukor ute med växter som borde bli platerade, sedan är det en hel del visset som jag borde klippa bort. Trädgården ser så mycket finare ut om jag tar bort det vissna.

Visst tycker jag om värmen och solen men för trädgårdens skull hoppas jag på regn. Jag läser om andra som får 25 mm regn, 20 mm regn, 30 mm regn och jag får inget. Konstigt är det eftersom Växjö brukar vara ett riktigt regnhål. Det verkar som om vi tidgare år fått vår beskärda del av regnet och det verkar inte ha blivit något över till oss i år. Jag vet inte vad jag ska hitta på, en regndans vore kanske på sin plats men då undrar jag om inte de få grannar som är hemma kommer att spärra in mig. Jag tror nog det är bäst att bara stilla önska och hoppas på ett litet fint sommarregn som ger runt 30 mm regn. Sedan tar jag gärna emot mer sol.... :)

Här kommer också några ytterligare bilder på rosor som jag tagit under den senaste veckan.

Bild 1 - 'Pink Basino'
Bild 2 - 'Smarty'
Bild 3 - 'Rhapsody in Blue'
Bild 4 - 'Scarborough Fair'
Bild 5 - 'Sympathie'
Bild 6 - 'Summersong'
Bild 7 - 'Souvenir du Dr Jamain'
Bild 8 - 'William Shakespear'















2 kommentarer:

gunsan sa...

Här har du en till som väntat på lite svalare väder vilket vi har idag.Så gubben och jag har äntligen orkat städa hela huset.Och i morgon ska jag försöka börja klippa bort överblommade växter.Trädgården ser lite tråkig ut nu.

Alen Trädgård sa...

Ljuvliga rosor du visar;) Här är det också lite svalare nu vilken gör att man kan andas :) Det är dock med visst vemod som man inser att det är på väg mot höst, inte direkt men snart. Ha det gott/Monne