torsdag 23 juli 2015

Var finns sommaren?

Veckorna går och i år får man allt vänta på den där sommaren. Snart är mina två veckor i stuga på en camping vid havet utanför Karlskrona slut och jag har inte ens badat en enda gång. Jag har suttit nere vid stranden en gång i år det är sökt men inget bad. Det är skillnad mot tidigare år vi varit här då det blivit fullt med sol och bad. Men dottern är nöjd ändå för hon år göra det hon tycker bäst om nämligen åka konståkning. Får jag till lite bilder kan det bli ett inlägg om detta senare.

Nu har jag bara knappt två veckor kvar på min semester och jag tror inte det blir någon riktig sommar i år. Visst var det en fin vecka men det känns inte som att det räcker för att det ska kunna kännas som en riktig sommar. Kollar SMHI- appen och inte ser jag att det verkar bli någon bättring, temperaturen orkar inte över 20 grader. Såg dock på FB idag att det skulle bli 30 grader till helgen......... 15 grader på lördag och 15 grader på söndag. Ja den värmen kan man bara skämta om.

Idag tänkte jag visa lite fler rosor som jag fotade för några dagar sedan. Denna gången blir det ett axplock av mina rosor som blommar på baksidan av trädgården. Det blir några i helbild och några närbilder, lite gott och blandat alltså. Det är bland annat Constance Spry, Ispahan, Mozart, Ghislaine de Feligonde, Dortmund, Morning Mist, Signe Relander, Heroine de Vauclause.














2 kommentarer:

Camilla sa...

God Morgon!

Du har verkligen härliga rosor. Det är så de ska se ut och växa som hos dig. Min Signe Relander ska få flytta ut på ängen. Jag tycker den är jättefin, men vilket taggmonster och jag vill ha nåt annat där.

Mina semesterveckor är snart slut också och eftersom jag börjar nytt jobb räknar jag med att mitt övriga liv kommer få pausa några månader. :) Det ska dock bli spännande. Lite synd är det att bristen på sommar är så stor. Jag har inte ens tänkt tanken på att bada och inte ens haft behov av att åka någonstans för att ha semester.

Ha det gott, nu ska jag bort och hjälpa till lite på en plantskola.

Kram Camilla

Annika Christensen sa...

Vilket underbart rosår det är i år. Tur att något är bra med den här blåsiga och regniga sommar. Här har det varit mer blåst en regn och då menar jag blåst med stort B.
Allt gott
Annika