torsdag 30 juli 2015

Sista semesterveckan och var är shortsvädret

Nu är jag inne på min sista semestervecka och sommaren har fortfarande inte synts till. I alla fall inte på det sätt som jag tänker mig en sommar, lite shortsväder skulle varit trevligt. Vad ska jag göra med de shortsen jag köpte inför sommaren som fortfarande inte använts. Jag antar att de kommer förbli oanvända och så kanske de kan funka nästa sommar istället. Men vem vet då kanske de känns helt fel. Vi får se.

Igår var vi på Gekås i Ullared och gissa vad, vi var inte ensamma där. Det är rätt fascinerande vi var där fem minuter över åtta alltså fem minuter efter öppning. Efter att hämtat vagn och gått rakt in kommer man in i en affär där det myllrar av folk överallt. Jag kan inte fatta att alla på fem minuter hunnit fördela sig så att det ser ut som att affären varit öppen i flera timmar. Det var sedan riktigt mycket folk hela dagen. Efter drygt nio timmar i affären gav vi upp och åkte hem. Gissa vad, jo det fanns en del som jag inte visste innan att jag behövde. Så förvånande!

Idag tänkte jag visa några dagliljor som jag lyckades fota mellan regnskurarna i måndags. Sedan dess har det inte varit lätt att fota över huvud taget. Kanske det funkar på förmiddagen idag. Behöver lite nya bilder som jag kan visa.











1 kommentar:

Laila sa...

Nio timmar i affären!?! Herregud, jag skulle fått spader efter två timmar! (I vår familj är det maken som gillar att shoppa.)
Den där första dagliljan du visar blev jag förälskad i. Var får man tag på sådana?
Allt gott!
Laila