fredag 27 april 2012

Vårens framfart

Nu har det gått en tid och jag har haft svårt att hinna med allt jag vill. Till exempel har jag inte hunnit med och skriva på min blogg. Jag har heller inte hunnit och ta hand om mina bilder och det är en stor anledning till att det inte blivit några inlägg här på bloggen. Jag har dag efter dag känt att jag borde sortera mina bilder men innan jag kommit igång har dag efter dag tagit slut. Men till slut hände det idag och här kommer äntligen ett litet inlägg.

I trädgården går det fort nu. Det är mycket som ska göras. Näst på tur att göra för mig är klippa alla mina rosor. Det brukar ta sin tid så även om det nu är en långhelg (jobbar inte förrän på onsdag) så räknar jag med att inte hinna med så mycket mer. Jag är dock glad om jag lyckas bli klar med rosklippningen.

Överallt blommar det i trädgården. Varje dag ser jag nya skönheter visa sin vackraste sida. Det är svårt att hinna med och nu när det ska bli varmare kommer det att riktigt fort.

Min första bild visar den magnolia som redan håller på och slå ut, nämligen 'Leonard Messel'.
Nedan följer ett urval av blommor från trädgården. De flesta bilderna har jag tagit idag.

Primula sp.
 Cardamine kitabelii
 Narcissus 'Rip van Winkle'
 Anemone ranunculoides, gulsippa
 Hacquetia epipactis, gullflocka
 Ranunculus ficaria 'Brazen Hussie'

Inga kommentarer: