måndag 9 april 2012

Våren som kom av sig

Våren har verkligen kommit av sig. Sedan vi kom hem från Grekland har det bara varit kallt och ruggigt. I lördags morse när jag vaknade upp var det alldeles vitt ute och det är ju sådant som känns otroligt onödigt så här års. Fast jag har varit ute och kollat i trädgården och kylan verkar inte ha gjort så stora skador. Det är väl mest vissa som redan blommade som inte ser så glada ut längre. Fast även vissa blommor står kvar ute och visar sin fulla prakt trots den kyla och snö som varit.

Tanken var att jag skulle ta mig runt en sväng med kameran idag nu när snön försvunnit igen fast det blev inte av. Idag har det varit så otroligt ruggigt ute så jag hade ingen lust, kallt, blåsigt och småregnigt, usch så trist väder. Det får vänta någon dag till i stället.

Idag tänkte jag i stället visa bilder på de växter som jag fotade dagen innan jag reste. Det är sådana som jag inte visat innan.

Primula x pruhoiciana
Cardamine glanduligera
Erythronium sibericum var. altaicum
Helleborus orientalis
Helleborus orientalis
Saxifraga x apiculata 'Alba'
Tulipa greigii 'Early Star'

5 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Snygga växter.

Kram

Alen Trädgård sa...

Underbart! Nu får vi hoppas att våren kommer tillbaka inom de närmaste dagarna för nu är det dags tycker jag:) Ha det gott/Monne

Eva Linnea sa...

Ja, du .... våren har gjort HALT tror jag! Fy vad det har varit ruggigt här i Växjö i påsk. Jag har varit hundvakt så jag har kommit ut ändå, men jag hade räknat med att kunna vara mer i trädgården. Vi hörs.
Kram från Eva Linnea

Helén sa...

Ja, detta skitväder hade ju kvittat. Mer sol o värme till oss nu, det skulle du ha tagit med dig hem från Grekland:) Fastnade för din Ungerska Tandrot....härlig färg såhär på våren.//Helen

Camilla sa...

Jag tycker våren riktigt är på gång hos dig! : )