fredag 24 juli 2015

Karlskrona skärgård

Igår på kvällen åkte vi på en liten båttur, från Skönstavik till Karlskrona och tillbaka. Jag kan konstatera att det är vackert i skärgården. Mitt stora problem är vanligtvis min åksjuka men en sådan här spättan (liten padda) går så rakt så inte ens jag mådde dåligt trots viss blåst. Fast det kom en rejäl våg i början och jag satt sämst till så jag blev lite blöt men som tur och var lugnade det sig för jag hade naturligtvis glömt regnjacka.

Det var första gången jag såg Karlskrona från vattnet, även det en ny upplevelse. För barnen var det också roligt för de fick fnittra ha roligt och göra något tillsammans utanför isen. Ellen fick vara med sina två nya kompisar från Hörby, Ida och Livia. Det blev liksom en liten semesterkväll tillsammans, mysigt.

Bilderna är tagna från turen, visst ser det mysigt ut.
















1 kommentar:

Alen Trädgård sa...

Älskar att åka ut på sjön så jag avundas dig lite :) Det ser underbart ut men att ha anlag för åk/sjösjuka är ju inte så trevligt. Kul att se en plats från ett helt annat håll, det ger lite perspektiv:) Ha det gott/Monne