lördag 18 juni 2011

Rosor, rosor, rosor

Nu är det verkligen en ljuvlig tid.Varje dag är det någon ny ros som börjar blomma. Dagens ros som börjat blomma är den underbara rosa Austinrosen 'Constance Spry'. Den har jag dock inte hunnit fota ännu så den visar jag bild på en annan dag.

Det är framförallt rosorna som jag har på min framsida som blommar. Det gör det alldeles ljuvligt att sitta på trappen och dricka kaffe. Det kommer rosdoft när jag sitter där från alla håll. Om någon vecka eller så kommer det vara likadant på baksidan. Det är verkligen härligt med rosor.

Här kommer ett axplock av rosor som blommar i min trädgård nu.

Ros 'Rotes de Phaenomen', en rugosaros
 Ros 'Jaqueline du Pré'
 Ros 'F.J. Grotendorst', nejlikrosen
 Ros 'Bella Doria'
 Ros 'Nuits du Young', en mossros
 Ros 'Irma', en Balsgårdsros
 Ros 'Ritausma', en rugosaros med otroliga taggar
 Ros 'Souvenir du Dr Jamain'

9 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Vad många vackra rosor som blommar hos dej.Här är det inte så långt kommet ännu.Såg en rosknopp idag som var på väg att öppna sej.Blir härligt sen när dom kommer igång.

Eva Linnea sa...

Blommor, blommor och åter blommor, bästa tiden är NU! Vi ses.
En skön lördagskväll önskar Eva Linnea

Laila sa...

Rosorna dröjer här, men oh så fina dina är. Då här i närbild ser Jaqueline du Pré helt ljuvlig ut - hur är den som buske undrar jag förstås. Ska googla!
Ha det gott!/Laila

Christina sa...

Underbara rosor! Det måste vara ljuvligt i din trädgård nu med alla dessa vackra blommor som dessutom doftar!
Ha det gott!
Christina

renate sa...

Härliga tider nu.

Alen Trädgård sa...

Helt underbara rosor Kerstin! Den enda jag känner igen och som jag har är Balsgårds Irma:) Dessutom var vintern som gått inte speciellt snäll mot våra rosor. Ha det gott/Monne

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Verkligen vackra. Det måste dofta underbart hos dig nu.
Här har jag problem med svartfläckssjuka och skulle vilja ha tag på Binab - men var skall jag få tag på det?
Ha det gott
Birgitta

Monica sa...

ljuvliga rosor du visar. tack för turen med trädgårdsvisning härligt..har inte tittat in här förut men jag återkommer för detta var helt i min smak,,kram Monica

Gunilla sa...

Vilka vackra rosor du har och jag kan bara tänka mig vilka fantastiska dofter som sprider sig i din trädgård.
Underbart.

Jag blir riktigt avis.

Ha en fin fortsättning på veckan och en trevlig Midsommar.

Gunilla