fredag 3 juni 2011

Kinesisk kryddbuske

Förra året köpte jag en Sinocalycanthus raulstonii 'Hartlage Wine', kinesisk kryddbuske. Jag visste att den inte skulle vara superhärdig så jag planterade den på en lite extra snäll plats. Sedan kom den hårda vintern och jag trodde inte den skulle överleva men nu står den där fin och blommar. Jag trodde inte jag skulle få se blomning redan efter ett år men det verkar vara en givmild buske när det gäller blomning, det tackar jag för.

Jag är glad över mitt inköp jag gjorde förra året. Tur att jag blev tipsad om denna på plantskolan (Hörnsjön i Kyrkhult). Visst är den snygg.


2 kommentarer:

Christina Fryle sa...

Mums! Den ser ut att vara lite klarare röd - inte så mörk som den vanliga kryddbusken? Riktigt fin! Och kul att den tycks vara så pass härdig.

Alen Trädgård sa...

Grattis! Varför har inte vi en sådan???? Det får vi nog införskaffa tror jag för den var riktigt fin:)) Ha det gott/Monne