måndag 6 augusti 2012

Läger

Nu pågår Växjös stora konståkningsläger och eftersom dottern är med så blir det mycket jobb för mig som är förälder till en av deltagarna från hemma klubben. Förutom arbetspass på plats så har jag två gånger lagat mat till deltagarna.I lördags lagade jag söndagens lunch, fiskgratäng, 72 portioner. Idag lagade jag 50 portioner köttgryta till morgondagens kvällsmåltid. Eftersom jag bara har en normal spis så har det tagit tid men det känns bra att ha det klart.

Nu när jag är klar med mina arbetspass på lägret så ska jag ägna mina dagar till att få ordning i min trädgård inför helgens öppen trädgård. Det är Drömrundan och  Tusen Trädgårdar som går av stapeln i helgen. Både lördag och söndag har jag öppet i min trädgård mellan 10 och 17. Förhoppningsvis blir det bra trädgårdsväder de närmaste dagarna och inte sådant där tråkigt regn som vi haft idag.

Här kommer några bilder från olika växter som blommar i min trädgård.
Alcea rosea,stockrosor
Dahlia
Geranium 'Jolly Bee'
Hosta sieboldiana
Thalictrum filamentosum, snöruta
Thalictrum speciosissimum syn. flavum



3 kommentarer:

Veronica sa...

Lycka till i helgen! Synd att jag inte finns i närheten. Det blir en kul dag :)

Alen Trädgård sa...

Duktig du är som lagat så mycket mat! Hoppas verkligen att det blir fint väder nu för jag skulle verkligen vilja rensa färdigt och fixa till det lite i trädgården inför söndagen och 1000 trädgårdar. I dag har det öst ner hela dagen;( Ha det gott/Monne

Berit sa...

Å himmel vad mat du fått laga, imponerad!!
Lycka till på visningen!!
Ha en underbar dag!!!